maandag 3 januari 2011

Koh Samui

Hoi allemaal!

Ik heb al veel te lang niet meer geblogt. Voornamelijk aangezien we hier op Koh Samui heerlijk aan het relaxen waren en ik eigenlijk niet heel veel nieuws had.

De eerste dagen hebben we lekker aan het zwembad gelegen en rustig aan gedaan. We zitten hier op een villapark in het noorden van het eiland. Gelukkig is het niet zo afgelegen als de vorige resorts maar echt heel levendig is het ook niet. Wanneer we het villapark aflopen kunnen we langs de weg lopen en kom je na een paar minuutjes een aantal restaurantjes tegen en onze vaste bestemming; de 7Eleven. Voor een grotere supermarkt moesten we met de auto gaan. We hebben hiervoor twee keer een busje gehuurd en flink wat boodschappen ingeslagen. Qua eten zijn we twee keer bij de pizzaria op 5-10 minuten loop afstand geweest. een keer bij de thai hier in de buurt en de andere dagen hebben we zelf gekookt.

Tegenover de uitgang van het villapark is ook een strand van ongeveer 3 meter diepte maar het hele strand is bezaaid met afval dat is aangespoeld vanuit Koh Paghan. Hier hebben we dan ook niet gelegen. Verder vond ik dat het eiland een beetje een rommelig uiterlijk heeft en niet echt makkelijk begaanbaar is. Op zich is het wel mooi en de stranden en de omgeving wat netter zou zijn en als ze voetpaden zouden uitvinden, zou het denk ik een prachtig eiland zijn.

We hadden besloten om zondag de Sea Safari te doen. We werden hiervoor om kwart voor acht 's ochtends opgehaald en naar de pier gebracht. We werden met ongeveer 30 andere mensen met de speedboat naar Wao island gebracht. Dit duurde ongeveer een uur. Aangekomen bij Wao island kregen we een snorkel en een duikbril en mochten we van de boot af springen en gaan snorkelen. Er zat erg veel vis rond het eiland dus dat was wel erg leuk. Snorkelen is toch niet helemaal mijn ding en na een half uurtje had ik het wel gezien.

Na dat iedereen uitgesnokeld was vertrokken we naar een andere groep eilanden, het Am Thong national park. Dit was echt een prachtig bounty eiland waar we heerlijk  konden relaxen. We gingen hier ook nog een stuk cayaken richting een ander strandje en weer terug. Ook dit was erg mooi. Na dat iedereen gecayakd had kregen we een lunch op het strand.

Daarna gingen we verder naar een andere eiland met een ministrandje. Vanaf het strandje kon je een klimtocht van 200 meter omhoog maken naar een uitzichtpunt. Het uitzicht bovenop was erg mooi. je kon hier nog beter de rotsen en het turquoise water zien. Er was ook nog tijd om vanaf het strand hier te snorkelen maar dit hebben wij niet meer gedaan.

Hierna voeren we weer terug naar Koh Samui en konden als laatste activiteit kiezen tussen elephant trekking en ATV. Quad rijden hadden we al gedaan dus we gingen voor de olifanten. Met zn 2en of 3en mochten we op een bankje op de rug van de olifant plaatsnemen. Vervolgens kregen we een tocht van 20 minuutjes door de 'jungle'. Het was leuk om een keer gedaan te hebben maar ik vond het wel een beetje zielig voor de olifanten dat ze de hele dag moesten lopen met drie of vier mensen op hun rug. na het olifantentochtje kregen we ook nog een baby elephant show. Dit was erg leuk om te zien. Van te voren kon je de olifanten aaien en met ze op de foto. Tijdens de show gingen ze voetballen,  op 2 poten lopen, met hoepels spelen en een aantal toeschouwers een 'massage geven'. Na de show werden we weer teruggebracht naar onze villa. Het was echt een superleuke dag welke ik niet had willen missen.

Vandaag, maandag, was onze laatste dag op het eiland. we hebben overdag voor de laatste keer gezwommen. Vandaag was het 's ochtends zonnig dus daar hebben we lekker van genoten. 's avonds hebben we nog een keer bij dezelfde thai als vorige keer gegeten en nu zijn we onze tassen aan het inpakken. Morgen hebben we om 11 uur de ferry terug naar het vaste land en vliegen we weer naar Bangkok.

p.s helaas nog geen foto's want vanwege alle wateractiviteiten hebben we alleen onze (waterdichte) filmcamera meegenomen