maandag 27 december 2010

Good morning!

Op vrijdag was het alweer tijd om afscheid te nemen van de groep. 11 van ons vertrokken met het vliegtuig richting Bangkok. Vier mensen vlogen hierna weer door naar Schiphol en de overige zouden nog een stukje verder reizen. Wij bleven met z’n zessen nog even achter bij het hotel omdat we nog maar 1 busje hadden. Het busje stond een uurtje later alweer klaar voor ons en we vertrokken naar het tweede resort in Chiang Rai. We werden hier uitgebreid ontvangen, samen met een groep Engelsen waren we de enige gasten, lekker rustig dus.

We besloten het die dag rustig aan gaan doen en zijn lekker het zwembad ingedoken en hebben een beetje gelezen. ’s Avonds hebben we in het hotel gegeten en nog en cocktail gedronken. We hebben ook gelijk een busje met chauffeur en een gids gehuurd voor de volgende dag. Overal in Thailand is het zo dat je echt een auto nodig hebt om ergens te komen. Je kunt nergens even je hotel uitlopen en dan gezellig door de omgeving lopen en een paar boodschapjes doen of een hapje eten. Alle resorts en hotels liggen vrij afgelegen en buiten Bangkok heb je ook niet heel snel een taxi te pakken. Een busje is dus ideaal omdat je die gewoon de hele dag bij je blijft. Overal in Thailand zie je trouwens van die busjes. Ze hebben allemaal 10 zitplekken, zijn bijna allemaal zilverkleurig en zijn bijna allemaal een Toyota Commander. Het kan dus ook nog lastig zijn om je busje terug te vinden op een parkeerplaats.

We vertrokken de volgende ochtend om 9 uur richting de Golden Triangle, het drielandenpunt van Thailand, Loas en Birma. Op de weg hiernaar toe stopten we eerst bij de Royal Villa van het koninklijk huis. Deze villa was geheel in Oostenrijkse sfeer, compleet met houten muren en meubels. Bij de villa waren ook nog grote bloementuinen, deze waren wel erg bijzonder om te zien. Toen we uitgekeken waren reisden we verder naar het noorden en stopten bij de ‘Hall of Opium’. Een soort museum met heel veel informatie en filmpjes e.d over opium. De Golden Triangle werd vroeger gebruikt om opium de grens over te smokkelen. Het was een erg bijzonder en leerzaam museum. We hebben hier zo’n twee uur rond gelopen en zijn toen naar een restaurant in het uiterst noordelijke puntje van Thailand gegaan. Het restaurant was aan de rivier gelegen en je had hier uitzicht op zowel Laos als Birma. Na het eten hebben we nog een rondje gelopen bij het haventje en het marktje wat hier lag.

Nu is het alweer maandag. De laatste volle dag in Chiang Rai. Vandaag zijn we een kookcurcus gaan doen. We hebben hierbij geleerd om Tom Yum Kai (kippensoep), Pad Thai en groene curry te maken. Het was erg leuk om te doen en ons zelfbereide eten smaakte prima.  ’S Middags zijn we weer gaan zwemmen en een filmpje gaan kijken.