vrijdag 24 december 2010

Happy Christmas eve!

Fijne kerstavond en kerstdagen allemaal!

Gisteren (donderdag) vertrokken we om half 9 richting de grens. Onderweg stopten we bij de witte tempel van Chiang Rai. Deze was erg mooi en totaal anders dan andere tempels, qua uiterlijk en symboliek. Hierna reden we door naar de grens. Het stadje waar we heen gingen lag voor de helft in Thailand en voor de andere helft in Birma. Die markt in Birma zou zo supergoedkoop zijn maar toen we bij de grens aankwamen zagen we dat er ook een prima markt aan de Thaise kant was. Je moest om Birma in te mogen nog 500 baht betalen dus ik en coen en zijn ouders zijn maar gewoon aan de Thaise kant gebleven. Ik nam aan dat het niet zo goedkoop was dat je meer dan 500 baht zou besparen. Nu hebben we alleen geen extra stempel in ons paspoort =P

Om 5 uur was de rest van de groep weer terug in Thailand en had Roald zijn visum voor 15 dagen extra. We zijn toen naar een Thais restaurant gegaan waar ze nogal fan van Heineken waren en de serveersters in Heineken jurkjes rondliepen. Daarna was het eindelijk tijd om lekker naar het hotel te gaan.

Vandaag moesten we vroeg op want het ontbijt was maar tot 9 uur. We hadden er achteraf wel spijt van want er was alleen toast met ananasjam en verder thais eten, wat we niet helemaal vertrouwden. morgen lekker uitslapen en dan 7eleven cakejes eten haha. We spraken om half 11 af om richting de jungle te vertrekken. Na ongeveer een half uurtje rijden kwamen we aan op het punt waar onze tocht zou beginnen. Het was 1400 meter lopen naar de waterval. De wandeltocht was goed te doen en de omgeving was prachtig. 1400 meter later konden we rusten bij de waterval. Het was nog echt een mooie en grote waterval. Een aantal mensen uit de groep hebben nog een duik in het water genomen ook. De terugtocht ging een stuk sneller er rond half 3 zaten we weer in het busje richting de bigC, een grote supermarkt met gelijk een winkelcentrumpje eromheen. We hebben hier met zn vieren een emmer kip bij de KFC gegeten en nog wat donuts ingeslagen.

'S avonds zijn we naar de nachtmarkt van Chiang Rai gegaan. Deze was kleiner dan die in Chiang Mai maar had wel weer hele andere kraampjes. We hebben hier weer de nodige spulletjes gekocht en waren rond 10 uur weer in het hotel.

Vandaag was de laatste dag als groep van 16. Morgen gaan de meesten terug naar Bangkok en dan of verder reizen of naar huis. Wij blijven met zn 6en nog twee dagen langer in Chiang Rai, in een ander hotel.